تکنولوژی خودرو

سلام 

راستش خب من خودم هم رباتیک روخیلی دوست دارم ولی عملیش رو نه تئوری. 

وبه تکنولوژی خودروتازه علاقه پیداکردم وسعی میکنم مطالبی رو که خودم درطول هفته یاد گرفتم به طورخلاصه هر چهارشنبه  به اطلاع دوستان عزیزم برسونم. 

از بچهایی هم که رباتیک مدنظرشون بود معذرت می خوام. 

انشالله بتونم یه تاثیر حتی درحداپسیلون روی اطلاعات خودروتون بذارم. 

ازهمتون ممنونم 

میدونم که حوصلتون نمیشه مطلب طولانی بخونید وتموم سعیمو میکنم که خلاصه باشه. 

ببینید هدف ازطراحی خودرو،ساخت یه وسیله است که بتونه نیازهای مارو درخصوص حمل ونقل برآورده کنه.برااین منظور در خودرومجموعه هایی وجود دارن که همگی درراستای این هدف مشترک نقش دارن.این مجموعه ها عبارتند از: 

۱-شاسی وبدنهشاسی وبدنه باهم شالوده اصلی خودرو را تشکیل میدن وسایر سیستمها وتجهیزات روی اونا نصب میشه. 

۲-سیستم تعلیق:به مجموعه فنرهاودمپرها(کمک فنرها)که به منظور جذب ضربات وارده ازسوی جاده ومستهلک کردن اونا لازمه روسیستم تعلیق میگند. 

۳-سیستم فرمان 

۴-سیستم ترمز 

۵-مولدقدرت(موتور) 

۶-سیستم سوخت رسانی:تواین سیستم، مسئله ارسال سوخت ازباک به موتور وچگونگی نحوه پاشش سوخت دارای اهمیته.این سیستم معممولا بصورت کاربراتوری ،انژکتوری،دیزل ویاگازسوز هستش. 

۷-سیستم انتقال قدرت:شامل کلاچ،گیربکس،گاردان،دیفرانسیل،اکسل،پلوس وچرخها 

۸-برق خودرو:سیستم برق خودرو شامل باتری به عنوان منبع تغذیه،دینام براشارژکردن،استارت،واجزای جرقه زنی مثل کوئل،دلکووشمع می باشد. 

همچنین کلیه تجهیزات برقی مثه موتوربرف پاک کن،فن بخاری،کولروروشنایی ودرنهایت سیستهای کنترل هوشمنددر این معقوله هستند. 

باشه بابا برا اولین پست بسه  

توپست بعدی قبل ازین که شروع به توضیح تک تک این سیستمها کنم اول مختصری درباره مراحل تولید خودرو میگم  

به امیددیدار

نظرات 11 + ارسال نظر
مرضیه طالبیان چهارشنبه 28 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ

خیلی ممنون، خیلی خوبه !

خواهش میکنم قابلی نداره

maryam dehghan پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ب.ظ

salam.mouzue khubi entekhab kardid.ghasd darid be marhaleye ejra beresunid?

منظورتون ازمرحله اجرا چیه؟

محسن پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:18 ب.ظ http://antimajus.blogfa.com

سلام.

سکولاریسم مانند یک بیماری ویروسی واگیردار به شدت در جهان در حال نشر است و پشه های حامل آن نیز وزوزکنان در ایران در حال گشت زدن هستند. این بیماری از آنجا که قوای شهوت و لذّت انسان را بیدار میکند و توهّم ارضای نیازهای بشری را ایجاد مینماید، به درستی از سوی مردم شناخته نمیشود. برماست تا بیدار باشیم و مردم را از این ویروس که برای اندیشه بدتر از ویروس اچ.آی.وی برای بدن است، آگاه کنیم و نگذاریم که به دام این ویروس بیفتند و برای درمان بیماران، اندیشه کنیم.

بحثی در این مورد داریم، اگر دوست داشتی به من سری بزن.

بله حتما
خسته نباشی

مریم دهقان پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:05 ب.ظ

منظورم این بود که تو فکرش هستید یه گروه تشکیل بدید و بعدها تو مسابقات ساخت اتومبیل شرکت کنید؟

بله خوب چراکه نه؟
ولی متاسفانه یا خوشبختانه تجربه بهم نشون داده که مشکلات
زیادی توکارهای عملی وجود داره
ولی همین مشکلات هستش که ارزش کارکردن روبالا میبره
وبنده پایه هرجورکارعملی هستم ازشرکت تومسابقات نجات تخم مرغ گرفته تا ساخت ماشین وربات..........
اما........

حمیدرضاعلی پور شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ق.ظ

خیلی ممنون علی جون
خیلی خوب بود

کوچیکتیم

مسعود شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ق.ظ

از اینکه مختصر و مفید نوشتی کمال تشکر را دارم!
خلاصه دستت درد نکنه.
منتظر بعدیش هستم.

مرسی

... دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:45 ب.ظ

یه ویژگی خوبی که وبلاگ داره اینه که حین مطالعه بخشای مختلف وبلاگ با لهجه های شهرهای مختلف هم بیشتر آشنا می شیم.آخه من تاحالا فکرمی کردم حوصله نداشتنیه .فقط یه سوالی دارم.
این اپسیلوووووون که نوشتین هم مربوط به همون داستان لهجه هاست یا...؟

والامن فکرنمیکنم لهجه خاصی داشته باشم
وبیشترمربوط به علاقه بنده به ریاضیات هستش

... سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:52 ب.ظ

چه ربطی داشت؟

اپسیلون رومیگم

؟ سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 ب.ظ

آقا شما که ته لهجه ای

... دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ

چون علاقه دارین نوشتین(اپسیلوووووووووون)
پس ما که معمولا اپسیلن می خونیم و می نویسیم نشونه ی بی علاقگی مون به ریاضیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه جالب!!
ممنون.

اختیاردارین من چنین جسارتی نکردم!
باشه
حالا به نظرت لهجم شبیه کدوم لهجه هاست؟

... یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ

متاسفانه فقط شیرازی ها رو سراغ دارم.شاید اطلاعات عمومی یا شایدم روابط عمومی من ضعیفه شایدم هیچ کدوم از اینا نیست و فقط شیرازی ها هستن که حوصله واسشون نشدنیه...


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد