ایرواشر

دستگاه ایرواشر دستگاهى است که به وسیله آن میتوان عمل سرمایش همراه با رطوبت زنى را در ظرفیتى بالا به نحو احسن انجام داد. البته در بسیارى از موارد این دستگاه به عنوان جزئى از دستگاه هواساز عمل رطوبت زنى را انجام میدهد اما بر حسب نیاز این دستگاه به تنهایى نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

هواشوی

نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت است که آب شهرى توسط یک پمپ به سیستم لوله کشى و توزیع آب این دستگاه منتقل میشود و سپس توسط نازلهاى تعبیه شده در این سیستم آب با فشار بالا و بصورت پودر بر روى تشتک انتهایى دستگاه پاشیده میشود. این عمل به افزایش انتقال حرارت بین آب و هوا کمک کرده و باعث میشود به کمک فن سانتریفوژى که در جلوى این سیستم قرار دارد هواى خنک و مرطوب ایجاد شود.
درصورتیکه این دستگاه بطور مستقل استفاده شود میتوان از فیلترهاى مناسب در مقابل ورودى هوا به این دستگاه استفاده نمود. ظرفیت هوادهى این دستگاه متناسب با دستگاه هواساز بوده و از ظرفیت هوادهى
2500cfm تا 40000cfmمیباشد.

دستگاه ایرواشر غبار وذرات و سایر آلودگی ها را از هوایی که به آن وارد می شود زدوده و هوای تمیز را بیرون میدهد . هوا توسط بادزن دستگاه به داخل مکیده شده و با عبور از د یفیوزر به قسمت آبفشان می رسد که در آنجاذرات معلق و آلودگی ها توسط بارانی از پودر آب شسته شده و هوای تمیز به سمت محل مورد نظر تهویه می شود .آبی که برای شستشوی هوا بکار می رود باید قبل از گردش مجدد در دستگاه هواشوی تمیز شود .برای این کار آب از یک صافی عبور کرده و اجرام و ذرات از آن گرفته می شود.دستگاه ایرواشر علاوه برزدودن گرد و غبار و آلودگی ها از هوا ۳ کار مهم دیگر نیز انجام می دهد :

۱.رطوبت زنی ۲.رطوبت گیری ۳.خنک کردن هوا به روش تبخیری

از این رو در هوای گرم و خشک به عنوان یک دستگاه خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد .

نظرات 12 + ارسال نظر
مرضیه طالبیان شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ق.ظ

سرما در گرما! با ایرواشر
مچکرم جالب بود


خواهش میکنم.

حسین آزادشده دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ب.ظ

مرسی حمید جون

قابل شما رو نداشت حسین آقا.

unknown سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:16 ق.ظ

m دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ

سلام. من یک دانش آموز رشته ی ریاضی منطقه ی 3 هستم ... در مورد رشته های مهندسی خیلی تحقیق کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که به دو رشته ی مکانیک و نفت علاقه ی بیشتری دارم؟؟؟؟در خانواده ای فقیر زندگی میکنم و معدلم در سال سوم 19 شده و در تست زنی مهارت بالای دارم.در اکثر آزمون های موسسات رتبه ی خوب با تراز خوب آوردم و تنها مشکلم این است که من باید هر چه زود تر یک رشته ی پر در آمد کسب کنم برام مهم نیست که کجا باشه حتی اگه تو آفریقا هم باشه به شرط در آمد مطلوب.... من باید هرچه زود تر کار پیدا کنم چون 10 نفریم و پدرم بعد از 4 سال دیگه باز نشسته میشود و برادرام و خواهرام خیلی کوچیک اند.پدرم میگه باید هنگامی که باز نشسته شد من بخشی از نیاز خونوادام را تامین کنم.فکر میکنم بجز دانشگاه شریف تمام دانشگاه های ایران قبول بشم کدوم رشته رو انتخاب کنم به هردو رشته علاقه دارم و بزرگترین و مهم ترین شرط من در آمد خوبه
نظر شما چیه؟
در ایمیلم منتظرم
miad23blog@gmail.com

فل جمعه 25 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام. میشه بگین که با رتبه ی 600 منطقه 3 مهندسی نفت دانشگاه شیراز قبول شد؟
(در کنکور سراسری)
خواهش می کنم جوابم را بدین منتظرم

سعید پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:12 ب.ظ http://mechanicofsolids.blogfa.com

سلام دوست عزیز. وبلاگ زیبایی دارید . اگر مایل به تبادل لینک هستید وبلاگ من رو "http://mechanicofsolids.blogfa.com' با نام "مهنسی مکانیک - جامدات " لینک کنید و به من هم در وبلاگم بگید تا شما رو لینک کنم .

با آرزوی موفقیت شما .

saeed پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:49 ب.ظ http://mechanicofsolids.blogfa.com

سلام دوستان وبلاگ زیبایی دارید .
اگر مایل به تبادل لینک هستید وبلاگ من رو با نام " مهندسی مکانیک - جامدات " لینک کنید و به من هم در وبلاگم بگید تا شما را با نام دلخواهتان لینک کنم .
موفق باشید .

سلام جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ق.ظ

س

سلام جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ق.ظ http://www.buildproject.blogfa.com

انجام پروژه های درس تهویه و تبریو تاسیسات توسط دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه تهران


09367013598

shanaz ghalibaf سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:33 ق.ظ

سلام به برادران بسیجیم. نظام سالهاست میلیاردها دلار خرج فتنه و شورش در بحرین، سعودی ، یمن، افغانستان و غیره می‌کند. این همه خرج نه تنها دولت آنها را عوض نکرد بلکه ملت خودمان را به فلاکت انداخت. بخاطر این بدبختیها، نظام مجبور شده با کشورهای دیگر کنار بیاید. چیزی که مشخص است این است که این دنیا نه کاملا شیعه، نه کاملا سنی و نه کاملا و تماماً مسیحی‌ یا غیره خواهد شد. با وعده دادن به آمدن امام زمان دیگر مردم را نمی‌شود خر کرد. همچنین قران مجید می‌فرماید، لکم دینکم ولی یدین.

shanaz ghalibaf سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 ق.ظ

سلام به برادران بسیجیم. نظام سالهاست میلیاردها دلار خرج فتنه و شورش در بحرین، سعودی ، یمن، افغانستان و غیره می‌کند. این همه خرج نه تنها دولت آنها را عوض نکرد بلکه ملت خودمان را به فلاکت انداخت. بخاطر این بدبختیها، نظام مجبور شده با کشورهای دیگر کنار بیاید. چیزی که مشخص است این است که این دنیا نه کاملا شیعه، نه کاملا سنی و نه کاملا و تماماً مسیحی‌ یا غیره خواهد شد. با وعده دادن به آمدن امام زمان دیگر مردم را نمی‌شود خر کرد. همچنین قران مجید می‌فرماید، لکم دینکم ولی یدین.

shanaz ghalibaf سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام به برادران بسیجیم. نظام سالهاست میلیاردها دلار خرج فتنه و شورش در بحرین، سعودی ، یمن، افغانستان و غیره می‌کند. این همه خرج نه تنها دولت آنها را عوض نکرد بلکه ملت خودمان را به فلاکت انداخت. بخاطر این بدبختیها، نظام مجبور شده با کشورهای دیگر کنار بیاید. چیزی که مشخص است این است که این دنیا نه کاملا شیعه، نه کاملا سنی و نه کاملا و تماماً مسیحی‌ یا غیره خواهد شد. با وعده دادن به آمدن امام زمان دیگر مردم را نمی‌شود خر کرد. همچنین قران مجید می‌فرماید، لکم دینکم ولی یدین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد