حل المسائل

دوستان سلام. تصمیم گرفتم حل المسائل های مورد نیاز رو واسه دانلود قرار بدم. هر کی هر چی میخواد تو همین پست بگه(اسم نویسنده و اینکه ویرایش چند باشه هم بگین). سعی میکنم حداکثر تا یه هفته بعد از شروع کلاسا امادشون کنم...

عضویت

با سلام 

در ابتدا از همه ی دوستان عزیزی که این وبلاگ رو مال خودشون میدونن تشکر می کنیم!   

و اما توضیحاتی راجع به دعوتنامه هایی که برای دوستان فرستاده شده: 

۱- مهلت این دعوتنامه ها فقط یک هفته است . 

2-ممکن است این دعوتنامه به بخش spam ایمیل شما فرستاده شده باشد.

3-تمام کسانی که این دعوتنامه رو دریافت کردند و موفق به فعال سازی حساب کاربری خود شدند می توانند در وبلاگ پست بگذارند. 

اولین یادداشت

سلام به همگی! بالاخره یکی همت کردو یه وبلاگ واسه گروه راه انداخت.دستشون درد نکنه!

امیدوارم با حمایت بچه ها بتونیم یه وبلاگ خوب و مفید داشته باشیم. هفته دیگه انتخاب(!)واحد داریم و بعدشم دوباره شروع کلاس ها. دیگه از تابستون خسته شدم. کاش زودتر تموم شه.

منتظر حضور پر رنگ بچه ها توی این وبلاگ هستیم...

ضمنا شبای قدر مارو هم دعا کنید...

اسرار ۶ عدد حاکم بر جهان

سری فیبوناتچی

۱- عدد کیهانی امگا نشان دهنده مقدار ماده ـ کهکشان ها، گازهای پراکنده و «ماده تاریک» ـ در جهان ماست. امگا اهمیت نسبی گرانش و انرژی انبساط در جهان را به ما ارائه می دهد جهانی که امگای آن بسیار بزرگ است، بایستی مدت ها پیش از این درهم فرورفته باشد، و در جهانی که امگای آن بسیار کوچک است، هیچ کهکشانی تشکیل نمی شود. تئوری تورم انفجار بزرگ می گوید، امگا باید یک باشد؛ هر چند اخترشناسان درصددند مقدار دقیق آن را اندازه بگیرند...

ادامه مطلب ...

متالوسرامیک

» تکنولوژی متالوسرامیک چیست؟

تکنولوژی متالوسرامیک چیزی بود که سال های پیش توسط دانشمندان هوافضای شوروی کشف گردید.این تکنولوژی پس از فروپاشی شوروی به دنیای صنعت و اتومبیل معرفی شد.شاید اساس کلی این تکنولوژی از بین بردن اصطکاک و استهلاک در جهت بالا بردن راندمان مکانیکی دستگاه های صنعتی و جلوگیری از اتلاف نیرو باشد ولی این تکنولوژی چگونه عمل می کند؟

 بیایید سری به درون اتومبیل بزنیم.همه ما می دانیم که دیواره سیلندرها با رینگ های کمپرسی پیستون به شدت در تماس است .این تماس اصطکاک زیادی را در بر دارد که باعث کاهش وافت راندمان مکانیکی موتور می شود ولی از طرفی اگر این اصطکاک وجود نداشته باشد تراکم یا کمپرس سیلندر و محفظه احتراق از قسمت دیواره سیلندر فرار خواهد کرد.بدیهی است که این امر باعث افت شدیدتر راندمان حجمی و حتی خاموش شدن موتور خواهد شد. پس چاره کار در چیست؟

در محیط مادی ،هرگونه حرکتی با اصطکاک و اتلاف نیرو همراه است .اصطکاک نه تنها در دیواره سیلندرها ،بلکه در لابلای چرخ دنده های گیربکس و دیفرانسیل ،در قسمت تماس میل بادامک و سوپاپ و در بسیاری از قسمت های دیگرموتور دیده می شود.

آیا می توان اصطکاک موجود در دیواره ها سیلندرهارا بدون از دست رفتن تراکم موتور از بین برد؟

آیا میتوان بدون لق کردن چرخ دنده ها ،اصطکاک موجود دربین آنها را به حداقل رساند؟بله!

ادامه مطلب ...

ساعت اشتراکی(تست هوش)

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

عضویت

با سلام،

وبلاگ پیش رو در واقع گامی است در جهت تبادل دانسته ها و البته افکار و نظرات دوستانی که معتقدند این کار می تواند در ارتقاء معلومات و انگیزه ی جمعی گروه مفید واقع شود. 

بنابراین دوستانی که مایل به عضویت در این وبلاگ هستند،می توانند با ذکر نام و نام خانوادگی وآدرس ایمیل خود در قسمت نظرات این پست دعوت نامه ای برای همکاری دریافت کنند. 

مانا باشید.