آغاز آموزش مبحث هواپیمای مدل

به نام خدا

جهت فعال تر و علمی_کاربردی تر شدن وبلاگ گروه تصمیم گرفتم تا طی یه برنامه ی تقریبا هفتگی مطالبی را که در مورد هواپیما های مدل به نظر موثر میاد و طی یکسالی که روی این موضوع  با همکاری تعدادی از بچه های 87 کار کردیم تجربه شدند رو در اختیار علاقه مندان این زمینه قرار بدم . امیدوارم که بتونم مطالب راضی کننده و تا حدودی  کامل رو در اختیارتون بذارم.

 

 

دنیای هواپیماهای مدل دنیای وسیعیه که از سرگرمی ها و  ورزشهای هوایی تا پروژه های تحقیقاتی- کاربردی علمی و نظامی رو در بر میگیره و برای علاقه مندان به هوا و فضا مسیر جالب ، به درد بخور ، پر از مسایل علمی و آموزشی  ، و تا حدودی پولساز ( برای کسانی که شم اقتصادی داشته باشند ) هست . امروزه تعداد زیادی از افراد چه به صورت فعالیت حرفه ای و چه غیر حرفه ای ( از روی علاقه)  در سراسر دنیا روی طراحی ،  ساخت  ، آموزش و فروش این وسایل کار میکنن . البته در ایران بیشتر در زمینه  فروش وآموزش و در حد خیلی کم و کوچکی ساخت؛ افراد باتجربه ای در حال فعالیت هستن . در شهرهای بزرگی مثل تهران  ، اصفهان  و شیراز شرکتها ؛ مغازه ها و باشگاه های هوایی نسبتا قابل توجهی هستند که میتونیم از اونها استفاده کنیم .  البته تاریخچه هواپیمای مدل ( در سطح تفریحی ) در ایران به قبل از انقلاب برمیگرده ولی بعد از انقلاب به دلایل متعددی ازجمله مسائل حساس اطلاعاتی و نظامی و یا  وضعیت اقتصادی ، چند سالی پرداختن به این رشته کمرنگ شد و تازه حوالی 10 الی 15 ساله که دوباره این موضوع در ایران مورد توجه قرار گرفته و همونطور که گفته شد هنوز در تمام ایران فراگیر نشده.

در زمینه دانشگاهی هم تحقیقات و مسابقات نسبتا خوبی  انجام میشه. بعضی از دانشگاه ها هسته های هوا و فضایی که تشکیل میدن بیس کارشون همین مدل های بدون موتور دست پرتاب هستش. درمورد مسابقه هم تو این رشته هر ساله در یکی از دانشگاه های شریف یا امیرکبیر و یا مالک اشتر مسابقاتی برگزار میشه، که اگه بتونیم دانشجوهای علاقه مند رو در گروه دور هم جمع کنیم هر سال میشه یه گروه از دانشگاه اصفهان توی این مسابقات شرکت داد و در صورت رتبه آوردن واسه خود بچه ها یه رزومه هم میشه ( رتبه آوردنش هم خیلی سخت نیست ، فقط یه کم پشتکار و وقت گذاشتن میخواد. مثلا گروه خود ما (PKS) تو مسابقات طراحی و ساخت امیرکبیر سال 88  با کلی بدشانسی که آوردیم از بین 18 گروه شرکت کننده، سوم شد) . مسابقات بین المللی هم داره که اگه گروه خوبی پیدا بشه و خوب هم کار کنن میشه بودجه شو از دانشگاه گرفت و روی کارشون سرمایه گذاری کرد!

این فعلا یه مقدمه و گپ خودمونی بود در این باره . از پستهای بعدی به مبانی و تئوری هاش میپردازیم و بعد هم که میریم سراغ بحث های ساختش!! در ضمن خوشحال میشم اگه هر سئوال یا پیشنهادی در این باره داشتید با من در میون بذارید.

نظرات 6 + ارسال نظر
مرضیه طالبیان سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:25 ب.ظ

عالی بود. این که هر هفته یه قسمت بذارین خیلی پیشنهاد خوبیه . همینطور لحن نوشته تون آدمو خسته نمیکنه مطمئنا خیلی از بچه ها استقبال می کنن.
ممنونم

امیدوارم که اینطور باشه و بشه!

اگه از طرف بچه ها بخصوص ۸۸ و ۸۹ استقبال بشه یه جورایی یه برنامه های دیگه ای هم دارم که جالب میشه!!

علمحا چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:13 ق.ظ

شهرام جان دست مریزاد وخداقوت
برو که هواتو داریم

دمت گرم علی جون. خیلی باحالی!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ب.ظ

ما در همین جا ازهر گونه حرکتی در جهت پیشرفت و بهبود وضعیت گروه و وبلاگ استقبال میکنیم .

جمی از بچه ها ۸۸

امضا

جناب؛ روح سرگردان تشریف دارید؟؟؟ خب کم نمیاد که اگه ما اسم یه چهار نفر از سال پایینیا رو تو وبلاگ ببینیم؟!!؟!!


البته به خاطر توجه تون خیلی ممنون ولی من نباید بدونم کیا دارن «استقبال میکنند»؟

سعید مظفری یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ب.ظ

سلام. کارتون خوبه.ولی زمانی عالی میشه که هدفمند باشه.طوری که دانشگاه متقاعد به پشتیبانی بشه. هدف برای یک طرح ایجاد انگیزه میکنه.مثلا شرکت در یک مسابقه و... . مطمئن هستم اینطوری کار با استقبال بیشتری روبرو بشه. ورودی ۸۸

مدیر روابط عمومی پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ق.ظ

موسسه آراد سپر البرز برگزار می نماید.

اولین دوره تخصصی آشنایی با صنعت حمل و نقل هوایی
وب سایت
http://asa.blogfa.com/

سید روح الله سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ http://www.islamiceng.blogfa.com

در صورت تمایل به تبادل لینک لطفا اطلاع دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد