تکنولوزی خودرو

 سلام  

این تصویر خط تولید یه شرکت خارجیه و.......    

اینم خط تولید ایران خودروه.......ای داد.........

 

خواهش میکنم تفاوتهایی که میبینید رو تونظراتتون بذارید مرسی 

درادامه هم همونطور که قول داده بودم مراحل تولید خودرو گذاشتم  

مراحل تولید خودرو:

واضحه که خودرو ازقطعات و مجموعه های مختلفی ساخته میشه  که ضرورت داره ابتدا هریک ازاین مجموعه ها بطورجداگانه تولید و مونتاژ بشند.سپس کلیه این مجموعه ها درسالن های مونتاژ یک کارخونه خودروسازی روی هم نصب بشند و خودروی نهایی تولید بشه.برا این منظورتو یک کارخونه خودروسازی ،قسمت های زیر وجود داره :

1-سالن پرسکاری

هریک از قطعات بدنه خودرو،توسط قالب های سنبه ماتریس وبا استفاده ازدستگاههای پرس هیدرولیکی تولید می شند.بنابراین دراکثرکارخونه جات خودروسازی ،یک سالن پرسکاری وجود داره که تو اون قطعات بدنه خودرو  تولید می شند.درغیراین صورت،می بایست قطعات بدنه خودرو،توسط قطعه سازان دیگر،پرسکاری و تولید بشه.

2-سالن بدنه سازی

تواین مرحله بایستی قطعات تولیدشده درسالن پرسکاری به همدیگه متصل بشن وبدنه خودرو تشکیل بشه.

که این کارباجوشکاریco2ویا نقطه جوش انجام میشه.

ابتدا قطعات کوچیک تو  فیکسچرهای مخصوص قرار میگیرن تا موقعیت نسبی اونا تعیین بشه سپس با جوشیدن به قطعات بزرگتر شکل میگیرن و گاماس گاماس کف اتاق،سقف،درها  و...شکل میگیرن تااین که مجموعه رو تو  فیکسچر اصلی (مادر) قرار میدن و با جوشکاری بدنه خودرو تولید میشه. 

 

3-سالن نقاشی

بعد از عملیات سنگ زنی و  پرداخت کاری،بدنه فلزی آماده شتشو و چربی زدایی میشه.بعدنوبت فسفاته کاری میشه که برای مقابله با پوسیدگی و زنگ زدگی لازمه، که بدنه روکامل تو محلول فسفاته فرومیکنن.و بعدشم رنگ آمیزی که به دو  روش انجام میشه1-به روش غوطه وری2-پاشش 

 

4-سالن تزئینات خودرو

تواین مرحله هم قطعاتی مثل داشبورد،صندلی،آیینه ها،دستگیرها،قفلها،شیشه با بالابرش،برف پاک کن،قطعات برقی و......نصب میشه. 

 

5-سالن مونتاژموتوروگیربکس

چون مجموعه موتور و گیربکس پیچیدگی خاصی داره معمولا تویه کارخونه دیگه ساخته میشند و بعد از طریق دیسک و صفحه کلاچ تواین قسمت به هم متصل میشند. 

 

6-سالن مونتاژنهایی

خب معلومه دیگه اینجا قسمتای مختلف رو میارن و سرهمشون میکنند.

ابتدای این سالن ،از  یه طرف مجموعه موتور و گیربکس به محورها وصل شده وزیربندی خودرو آماده سازی میشه و از طرف دیگه بدنه تزئین شده رو میارن وبعد این مجموعه ها با فنر وکمک فنر به هم وصل میشن.و بعد مونتاژ جلوبندی وسیستم فرمان،لوله کشی های مدار ترمز و چرخها انجام میشه ودرنهایت باک ومخازن روغنش رو پر میکنن وبعدازانجام بازدیدهای لازم،ماشینو روشن کرده و با کنترل نهایی از انتهای خط تولید خارجش میکنن. 

 

راستی اکثراین عکس ها مال خودروسازی BMWهستش واصلا انتظارنمیره که اینا توایران هم  صادق باشه. 

به امیددیدار

نظرات 10 + ارسال نظر
مریم دهقان سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:16 ب.ظ

بالایی از نظر معماری خیلی عالی ساخته شده کفش نما چوبه تنظیم نورش عالیه و شخص احساس خستگی نمی کنه. ولی پایینی شبیه مهاجره!!!
کلا بالایی معلومه ایران نیست

آره و پایینی هم معلومه که ایرانه

۸۸ سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ

به نظر من که پایینی اونقدرها هم بد نیست که ای داد داشته باشه ولی خب آره فضای بالایی خیلی بازه اما مال خودمون ماشین ها به خاطر نبود فضای کافی به هم چسبیدن.
بابا نور پایینی هم خوبه سخت نگیرید.
اینقدر مرغ همسایه واستون غاز نباشه .حالا همینه که هست جای ای داد گفتن بهتره همت کنیم بهترش کنیم.(البته اگه بحث رو سیاسیش نکنید و بگید نمیذارن)
راستی یه سوال:اول ماشینه رو تزیین میکنن و صندلی رو میذارن بعدش میرن سراغ مونتاژ موتور و گیربکس؟

کی میگه مرغ همسایه غازه........
من میگم مرغ همسایه غازه که باشه
بیاید و تفاوت ها رو ببینید تا سعی کنیم مرغ خودمون هم غاز بشه
درجواب سوالتون :اولا قانون خاصی نیست که حتما کدوم اول اجرا بشه
ولی معمولا موتور رو جدا مونتاژ میکنند و بدنه رو جدا بعد تو سالن مونتاژ نهایی به هم اضافه میشند
مرسی

لبو!! چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:10 ق.ظ

وای.چقدر جالب به تصویر کشوندی
من واقعا با تمام وجود از جنابعالی تشکرات میکنم
بووووووووس

قابلی نداره
خواهشا شان خود و وبلاگ رو حفظ بفرمایید

یاسمنگولا! چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ق.ظ

شما میتوانید از هم اکنون در پیش بینی مسابقه فوتبال امروز شرکت کنید
جزئیات مسابقه به همراه اسامی اولیه متعاقبا اعلام می گردد
از خواهران گرامی هم برای تشویق دعوت به عمل می آید
با تشکر

به به جناب یاسمنگولا
خوش اومدین
مگه یاسمنگولا هم میتونند حرف بزنند؟

a.m.a چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 ب.ظ

اذ شما خواهشمندم بیشتر در مورد رباتیک مطلب بذارید خصوصا تیم دانشکده .......... مرسی

خب آخه جناب a.m.a عزیز من نباید بدونم چه کسی از من تقاضای انجام
این کار رو داره ؟(این اسم برام آشنا نیست)
در ضمن دانشکده آنچنان گروه رباتیکی نداره
و منم بدم نمیاد که یه تیم جدید تشکیل بدیم اگه حاضر به همکاری هستید بسم الله...

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:59 ب.ظ

یاسمنگولا دوست داریم!

همه چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ب.ظ

موافقیم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ

یاسمنگولا میخواد بره مدرسه


یه کیف خریده که اونم قرمزه!

امیرعباس یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ق.ظ

میدونی چرا خلاقیت کم شده ؟
چون همش تو وجود تو جمع شده !

"سایتت خیلی باحاله"

قربانت
ولی میشه یه اشاره ای کنید که کجا این خلاقیت به
چشمتون اومده؟؟؟؟
در ضمن این سایت من نیست و وبلاگ گروه مکانیک دانشگاه اصفهانه

بهنام فارسی دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:52 ب.ظ

واقعا تفاوتها رو دیدیم ولی ما نباید انتظار داشته باشیم ۱ شبه به جایی که شرکت بی ام و رسیده برسیم. جای کار زیاده ولی اگر یک خورده درصد گمرکی خودروهای وارداتی از ۱۳۳٪ بیاد پایین تر هم باعث رقابت میشه و هم شیوه های تولید به سمت روش های تولید مثل jit پیش میره. مرسی از مقایسه تطبیقی شما.

آفرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد