چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت.

سلام.بعد از این همه مطلب علمی(و گاهی فوق علمی) این شعر به عنوان زنگ  تفریح از من داشته باشید!

گفته می شود که حمید مصدق به  فروغ فرخزاد علاقه مند بوده است، ولی به هم نمی رسند یکی از اشعار آنها در وصف هم به قرار زیر است: 

شعر زیبای حمید مصدق
تو به من خندیدی و نمی دانستی

من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم

باغبان از پی من تند دوید

سیب را دست تو دید

غضب آلود به من کرد نگاه

سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک

و تو رفتی و هنوز،

سالهاست که در گوش من آرام آرام

خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم

و من اندیشه کنان غرق در این پندارم

که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت

 

 

جواب زیبای فروغ فرخ زاد
من به تو خندیدم

چون که می دانستم

تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی

پدرم از پی تو تند دوید

و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه

پدر پیر من است

من به تو خندیدم

تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم

بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و

سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک

دل من گفت: برو

چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را ...

و من رفتم و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام

حیرت و بغض تو تکرار کنان

می دهد آزارم

و من اندیشه کنان غرق در این پندارم

که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

نظرات 13 + ارسال نظر
مرضیه طالبیان سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:03 ب.ظ

حمید مصدق همشهری منه که!
دستتان درست!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:01 ب.ظ

و چرا در قفس هیچ کسی کرکس نسیت؟

مریم دهقان سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:06 ب.ظ

خیلی قشنگ بود

نیلوفر قربانی سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:50 ب.ظ


































































































زیباترین لبخندت را در بغض خاموشت یافتم
و دلم از ان همه ناارامی ارام بود
زیباترین لبخند خدا تقدیم تو باد........
ممنون فاطمه جون
عالی بود









قابلی نداشت.

۸۷ ای سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ب.ظ

هان.چی میگه؟
بچه های مکانیک و شعرواحساس

چه ربطی داره؟
شما که ۸۷ ای هستی و می دونی توی کلاس دو تا شاعر داریم دیگه چرا این حرفو میزنی؟

هادی عطاری چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ق.ظ

چقدر شاعر شدن آسون شده!!!!!

نه بابا کجاش آسونه؟؟

یاسمنگولا! چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 ق.ظ

بچه ها نزنید این حرفارو.
شما خبر ندارید که تو گروهمون چقدر احساسات موج میزنه.
شما که نمیدونید تو گروهمون یه بنده خدایی چفدر خاطر خواهه یکی از بچها شده ولی ......ولی.....حیف روش نمیشه ...
خدایا بار الاها اقصر فواصلشون .........

(ازاین به بعد ازاین شخصیت جدیدترین اخبار وناگفته های گروه منتشر میشود)

۸۸ چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ

ایول یاسمنگولا BBC

آخ جون یعنی عروسی افتادیم.
حالا کدوم ورودی؟
آقا ما 88 ای ها رو هم دعوت کنینا!

هادی عطاری شنبه 8 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:31 ب.ظ

منم همینو میگم
این قدر مفت به آدمای معمولی القاب بزرگ ندین!!!

شهرام شاکر یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ

سلام ؛ ببخشید که با کمی تاخیر دارم نظر میذارم.
ذکر دو تا نکته در باره این پست مهمه:
اول: این دوتا شعر درسته که در جواب همدیگه هستند ولی این نمیتونه دلیل محکمی برای داستان سازی اولیه باشه: هر چند که اونم میتونه یه نظریه باشه!!
دوم : ما یه هم اتاقی و رفیق شفیق به اسم علی بای داریم که اندک دستی توی شعر وادب داره و اطلاعاتش تو این زمینه بد نیست. در ضمن یکی از طرفدارای پر پا قرص فروغ هم هست! این میل رو که واسش فرستاده بودم جواب داد که بعید میدونه همچین شعر ضعیفی برای فروغ باشه! پس توی این موضوع هم شک داریم ؛ چه برسه به اینکه بخوایم حمید مصدق رو عاشق فروغ کنیم!!
ولی در هر صورت زنگ تفریح خوبی بود!

ها...چی میگه؟
من نیدونم.

... دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ

آره تو کلاستون شاعر دارین .
ا ما...
راس می گین.واقعا بعضیا الکی و اشتباهی (بزرگ) می شن.اشتباهی مهم می شن.گاهی حتی اشتباهی شاعر می شن...
بعضیام اشتباهی ....
بگذریم ازین اشتباهیا که این چند ساله دور و برم دیدم وگاهی وقتا حتی از شدت تعجبش یه شاخ چند کیلومتری درآوردم!

بعضی هام اشتباهی اسمشونو نمی نویسن.

رفیق یاسمنگولا چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ق.ظ

فکر کنم توی ۸۸ ها باشه !!!

حسین نعمتی چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:30 ق.ظ

سلام می کنم هنوز
جواب آن نمی رسد...
سکوت می کنم دمی.

سلام می کند به من،
صدای سرد و خسته ای
صدا چه آشناست؛ حیف!
پر از هوای انعکاس . . .
صدای من چه آشناست . . .
صدای من چه آشناست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد